dissabte, 31 d’octubre del 2015

Should Catalan teachers know more English?


Més anglès i capacitat per gestionar conflictes: això esperen els directors dels mestres novells

La Generalitat es planteja ampliar les pràctiques amb un model com el del MIR per millorar la capacitat dels nous docents de gestionar els conflictes a l'aula.

 
 

Foto: Edu Bayer
Foto: Edu Bayer
Si els directors dels centres haguessin de posar una nota als mestres que els arriben acabats de graduar-se, els posarien un 7. La seva satisfacció amb els professors novells és notable. Ara bé, hi ha competències que, segons manifiesten des dels centres, s’haurien de millorar: la capacitat de gestionar l’aula i els seus conflictes i el nivell de llengües, tant el català com l’anglès, són les principals habilitats que caldria reforçar.
Aquestes són algunes de les conclusions de l’informe Ocupabilitat i competències dels nous docentselaborat per l’Agència de Qualitat Universitària (AQU) per avaluar els estudis de magisteri a partir de l’opinió dels qui supervisen els mestres novells. En l’estudi hi han participat 281 empleadors –el 76% són directors, la resta gerents o titulars de centres– de tot tipus d’escoles –públiques i privades, d’entorns rics o pobres– i de totes les etapes, des d’Infantil a Secundària.
Quin perfil ha de tenir un mestre per fer-se càrrec d’una classe? El que més valoren els directors és la responsabilitat (9,4), el domini de disciplines com la llengua (9,3) o les matemàtiques (9), o la capacitat de gestionar les relacions que s’estableixen a l’aula (9,2). La realitat, però, no s’acaba d’ajustar a les expectatives dels empleadors. El nivell actual dels docents novells està 2,7 punts per sota del que voldrien els directors pel que fa a la gestió de l’aula, i 2,3 pel que fa a l’anglès.
Gràfic que permet comparar l'expectativa dels directors amb la seva valoració actual dels mestres novells. / AQU
Gràfic que permet comparar l’expectativa dels directors amb la seva valoració actual dels mestres novells. / Font: AQU
“El domini de l’anglès és primordial per quasi tots els centres”, afirma Martí Casasús, director de l’AQU. No només perquè es tracta de la sisena competència més valorada pels centres, segons l’enquesta, sinó perquè és el principal requisit que marquen els centres a l’hora de contractar el nou professorat. El 81% dels empleadors de la pública –i 96% de la concertada– consideren “molt important” que els mestres puguin impartir classe en anglès, entre altres motius per fer front al pla de plurilingüisme d’Ensenyament que preveu que l’any 2018 tots els centres hauran d’impartir un mínim del 15% del currículum en anglès.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada