diumenge, 23 de juny del 2013

Polítiques educatives: la llengua anglesa

El pla per elevar el domini d'idiomes topa amb la poca formació dels docents

Diumenge, 23 de juny del 2013 - 05:31h.ImprimirEnviar aquesta notíciaAugmentar/ Reduir text)
MARÍA JESÚS IBÁÑEZ / Barcelona
Vuit de cada deu professors de primària i secundària catalans no tenen el nivell d'anglès suficient per impartir amb fluïdesa una classe en aquest idioma (B-2 o l'equivalent al First Certificate), malgrat que la llei d'educació de Catalunya (LEC), en vigor des del 2010, ho estableix com a requisit per optar a una plaça pública de docent. Aquest baix percentatge, que pot ser vist com una mostra més de l'escàs nivell de llengües estrangeres que tenen en general els espanyols, posa en entredit els plans de la Generalitat per elevar el nivell d'idiomes dels estudiants, un assumpte del qual la consellera d'EnsenyamentIrene Rigau, ha fet bandera.


«‘Bears live in forests’» M. J. I. BARCELONA
Te­resa, Ta­na per als seus alum­nes, Ser­ra treu el cap a la clas­se de pri­mer B i de­ma­na un vo­lun­ta­ri. «¿Al­gú pot sor­tir un mo­ment a ex­pli­car a aquests se­nyors el pòs­ter dels ós­sos?». Al cap d’un se­gon, to­ta l’au­la ha ai­xe­cat la mà i la tu­to­ra ha de sot­me­tre la de­ci­sió a sor­teig. Els afor­tu­nats són un pa­rell de no­ies gua­po­tes (u­na de ros­sa i una al­tra de mo­re­na) i un de­ci­dit i sim­pà­tic noi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada